Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Korelace kresby postavy a kresby stromu
Matoušková, Tereza ; Klusák, Miroslav (vedoucí práce) ; Kučera, Miloš (oponent)
Bakalářská práce se zabývá kresbou stromu a kresbou postavy z projektivního hlediska. Vycházím z knih Zdeňka Altmana a věnuji se vzájemnému vztahu kreseb. Práce obsahuje základní charakteristiku metod a diskuzi o jejich vědeckosti. Popisuji postup při zpracování knih a následně jsou uvedeny jednotlivé interpretace autorů kreseb. Kresby jsem sesbírala od patnácti adolescentů žijících v dětském domově. Na závěr popisuji korelaci kreseb.
Validita kresby jako projektivního testu
Matoušková, Tereza ; Klusák, Miroslav (vedoucí práce) ; Křížová, Ivana (oponent)
Předmětem této práce je zkoumat vztah mezi projektivní metodou, konkrétně jsem zvolila Test stromu, a osobnostním dotazníkem MMPI-2. Výzkumná otázka je: Jaká je korelace mezi klinickými škálami osobnostního dotazníku MMPI-2 a projektivní metodou kresba stromu? Oba testy jsem zadávala adolescentům z dětských domovů. Statisticky významné korelace jsem nalezla u paranoii, hypochondrie, hysterie a psychastenie u mužů, u jednotlivých kazuistik jsem také hledala shody mezi jednotlivými klinickými škálami a položkami kresby stromu. Na rozdíl od výzkumů, které v práci představuju, jsem nalezla oblasti, kde by projektivní kresba mohla odpovídat osobnostním charakteristikám tak, jak k nim přistupuje dotazník MMPI-2.
Projevy negativní časové perspektivy u adolescentů
Svobodová, Lucie ; Lukavská, Kateřina (vedoucí práce) ; High, Radka (oponent)
Bakalářská práce se snaží pohlédnout na problematiku časové perspektivy z pohledu kvalitativního výzkumu a zjistit, jak se bude časová perspektiva projevovat ve výpovědích jedinců o vlastním životě či životech cizích. Teoretická část se zaměřuje na představení problematiky časové perspektivy a jejího zkoumání. Popisuje důvod zkoumání časové perspektivy u adolescentů a věnuje se několika vlivným teoriím zaměřeným na časovou perspektivu. Jedná se o osobnostně- -motivační koncepci J. Nuttina, teorii budoucí perspektivy od T. Gjesmeho a teorii perspektivní orientace od I. Pavelkové. Hlavní zájem je věnovaný teorii od P. Zimbarda, která je základem rovněž pro realizovaný výzkum. Empirická část se zaměřuje hlavně na prezentaci výsledků z realizovaného výzkumu. Ten byl realizován na několika pražských gymnáziích, kde studenti vyplňovali dotazník časové perspektivy (ZTPI) a další dva dotazníky, které v této práci nejsou využity. S několika vybranými studenty byl poté uskutečněn rozhovor s využitím metody Tématicko-apercepčního testu (TAT) a Testu čáry života. Výsledky byly zpracovány v programu ⹂Interact". Cílem výzkumu bylo zjistit rozdílnosti a abnormality ve výpovědích jedinců. Tedy odhalit to, jak se časová perspektiva může projevovat v rozhovorech o vlastních či cizích životech. Výsledky ukázaly na...
Využití metody IDS (Inteligenční a vývojové škály pro děti) a techniky apercepce v hodnocení sociálních a emočních kompetencí dětí
Štarková, Monika ; Soukupová, Tereza (vedoucí práce) ; Goldmann, Petr (oponent)
Diplomová práce se zabývá hodnocením sociálních a emočních kompetencí dětí ve věku 7 - 10 let a porovnáním odlišných technik jejich měření. Práce se zaměřuje na zjištění těchto kompetencí za využití Inteligenční a vývojové škály pro děti (IDS) a jejich následné porovnání se sociální a emoční úrovní týž respondentů prokázanou ve vybrané apercepční technice (test Dětského světa Michalova projektivního interview hodnocen pomocí škály SCORS). Jedná se tedy o komparaci výkonově zaměřeného inteligenčního testu s apercepční technikou. Cílem práce je ověření, zda existuje vztah mezi subtesty sociálně-emoční části metody IDS a vybranými škálami SCORS. Východiskem pro toto srovnání je předpoklad, že obě metody měří podobné psychologické konstrukty a proto by spolu jejich výsledky měly korespondovat. Teoretická část se věnuje především vývoji emočních a sociálních kompetencí u dětí a jejich specifikům v mladším školním věku, dále pak představení samotných apercepčních technik a inteligenčních vývojových škál s důrazem na metody zvolené pro výzkumnou studii. V empirické části je provedena analýza dat získaných z obou diagnostických metod. U obou metod je provedena položková analýza a odhad reliability. Výzkumné hypotézy jsou ověřovány pomocí korelační a faktorové analýzy. Pro výzkumnou studii bylo vybráno 30...
Korelace kresby postavy a kresby stromu
Matoušková, Tereza ; Klusák, Miroslav (vedoucí práce) ; Kučera, Miloš (oponent)
Bakalářská práce se zabývá kresbou stromu a kresbou postavy z projektivního hlediska. Vycházím z knih Zdeňka Altmana a věnuji se vzájemnému vztahu kreseb. Práce obsahuje základní charakteristiku metod a diskuzi o jejich vědeckosti. Popisuji postup při zpracování knih a následně jsou uvedeny jednotlivé interpretace autorů kreseb. Kresby jsem sesbírala od patnácti adolescentů žijících v dětském domově. Na závěr popisuji korelaci kreseb.
Vývoj obranných mechanismů u dětí mladšího školního věku
Kratochvíla, Jan ; Šírová, Eva (vedoucí práce) ; Šturma, Jaroslav (oponent)
Práce se zabývá obrannými mechanismy dětí mladšího školního věku a jejich vývojem. Teoretická část diskutuje zejména historii a vývoj koncepce obranných mechanismů, poskytuje přehled o diagnostických metodách, kterými je možné obranné mechanismy u dětí zjišťovat a referuje o současném stavu výzkumu obranných mechanismů a jejich vývoje u dětí a adolescentů. V závěru teoretické části práce jsou diskutovány koncepce "obran" vycházející zejména z gestalt psychoterapeutické perspektivy. V praktické části jsou u výzkumné skupiny dětí mladšího školního věku zjišťovány obranné mechanismy pomocí Testu pohádek a Tematicko-apercepčního testu a výsledky jsou diskutovány jak vzhledem k věku, pohlaví či inteligenci dětí, tak i vzhledem k výsledkům v ostatních výzkumných metodách. Porovnávány jsou zvláště možné souvislosti mezi obrannými mechanismy založenými na psychoanalytické teorii a polaritami vztahování se či styly kontaktu, které vycházejí z teorií současné gestalt psychoterapie a integrativní psychoterapie. Tyto jsou zjišťovány dotazníkem na typické projevy dítěte v zátěžových a konfliktních situacích a inventářem typických projevů chování dítěte, které vyplnili vychovatelé dítěte. Výsledky metod naznačují existenci jistých vzájemných souvislosti, výzkumné metody se také vzájemně doplňují a podávají tak...
Co pro ženy znamená stáří a stárnutí?
Roedlová, Adéla ; Jeřábek, Hynek (vedoucí práce) ; Tuček, Milan (oponent)
Diplomová práce se zabývala subjektivním pohledem českých žen střední a starší věkové kategorie na stáří a stárnutí. Práce si klade za cíl zjistit, co ženy považují za klíčové elementy stárnutí a vytvořit komplexní pohled na stárnutí z pohledu ženy. Zároveň je pro práci stěžejní určit rozdíly a podobnosti ve vnímání stárnutí z hlediska věku či životní fáze. V práci je proveden kvalitativní výzkum, který je ukotven ve fenomenologické teorii. Sběr dat probíhá pomocí metody ZMET. Tato projektivní technika sběru dat, jejíž teorie a postupy jsou v práci popsány, je založena na představě, že lidé nepřemýšlejí verbálně, nýbrž v obrazech. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Asociační experiment u studentů ekonomických oborů
Srnková, Denisa ; Krejčová, Kristýna (vedoucí práce) ; Krpálková Krelová, Katarína (oponent)
Práce se věnuje asociačnímu experimentu C. G. Junga, který jsem přetvořila pro účel bakalářské práce na asociace slov ze školního prostředí. V teoretické části se zabývám podstatou asociačního experimentu, jeho principy, využitím a historií. V praktické části se zabývám samotným experimentem, kde se hlavní kategorií stali studenti Vysoké školy ekonomické v Praze, kteří zároveň absolvovali i střední školu ekonomického zaměření. Tuto hlavní kategorii jsem porovnávala s chlapci/muži a dívkami/ženami různých věkových kategorií neekonomického zaměření. Zároveň jsem se pokusila podrobněji interpretovat reakční slova. V závěru této práce jsem shrnula zjištěné poznatky a jejich využití v praxi.
Hlavní rysy zpracování barevné modifikace Warteggova kresebného testu u dětí na přechodu mezi MŠ a ZŠ
HARANTOVÁ, Eliška
Bakalářská práce pojednává o zpracování barevné modifikace Warteggova kresebného testu u dětí na přechodu z mateřské školy do školy základní. Cílem práce je zjištění případných proměn ve způsobu zpracování Warteggova kresebného testu v průběhu několika měsíců a také vysledování typických rysů zpracování WZT u této věkové skupiny. Teoretická část je zaměřena na děti předškolního věku a školáky těsně po nástupu do školy, především na jejich kognitivní a verbální vývoj. Dále na dětskou kresbu, její postupný vývoj, symboliku barev a jednotlivé symboly, převládající v dětských kresbách. V teoretické části jsou také popsány projektivní metody, zvláště pak Warteggův kresebný test. Empirická část je zaměřena na výzkum, který sleduje hlavní rozdíly ve zpracování WZT dětmi na přechodu mezi MŠ a ZŠ. Tyto rozdíly byly zhodnoceny po formální i obsahové stránce a následně zpracovány v uvedených grafech.
Porovnání zpracování barevné modifikace Warteggova kresebného testu u studentů psychologie a přírodovědných oborů
ULRICHOVÁ, Tereza
Bakalářská práce pojednává o zpracování barevné modifikace Warteggova kresebného testu (WZT) učiteli 2. stupně základních škol. Cílem práce je porovnání způsobu zpracování WZT učiteli humanitních a přírodovědných oborů (aprobací). V teoretické části je uvedena charakteristika projektivních metod a charakteristika WZT a jeho barevné modifikace. Teoretická část dále popisuje symboliku barev a definuje profesi učitele. Empirická část se zabývá popisem rozdílů a shod 28 zpracování WZT učiteli humanitních oborů a 28 zpracování WZT učiteli přírodovědných oborů. Klíčová slova: projektivní metody, Warteggův kresebný test, barevná modifikace Warteggova kresebného testu, učitel 2. stupně základní školy, humanitní obor, přírodovědný obor.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.